dan före dan före dopparedan!

Hemma på damhaugata 30 för en liten visit i duschen, sängen och för att packa resväskan. Helt sjukt vad tiden går fort. Jag har nu stått och sålt körv i östfoldhallen i en månad. i börjar sög det bokstavligen. vem vill ha korv när det inte ens är december och vem har börjat tänka på julklappar då? Nä just precis, INGEN! För ingen ville köpa korv och ingen ville smaka korv, så jag bad om en stol och satte mig och läste böcker. Under slutet av nov och börjar av dec läste jag tot 5 böcker. Allt eftersom började folk att hälsa, stanna och snacka och jag har hittat flera härliga människor som jag kommer sakna massor. Richard i zoobutiken som ALLTID är glad och social, Beate på Nille som jag knappt kan titta på utan att skratta. Hon lyser verkligen upp dagen, i morgon har ja lovat att ta en kaffe för att va social, (jag hatar kaffe), och självklart alla mysiga i smultringboden där jag fått gå och hämta varmt te vatten för att slippa förfrysa vid ingången ! Ni är guld värda och jag hoppas ni får världens bästa jul! Vi ses ju självfallet efter!
Jag kan heller inte riktigt fatta hur sjukt mycket pölse folk äter. Eller får varenda norrbagge pölse i julklapp? Det står ju faktiskt folk i varje köpcenter och säljer! Har sålt pölse för 300 000 + vilket innebär provision! Så utöver mina 300 timmar ca så är det ytterligare 10 % av försäljningen! Tycker det är helt okej. Böckerna jag läst har varit väldigt bra och dem flesta har varit ruggigt trevliga så det har helt klart varit värt det. ;> Men något har jag lärt mig! Säljer man något som någon ruskar på huvudet åt, blänger och skrattar åt så behöver man inte vara orolig. Dem vill helt enkelt, just i detta fall bara inte ha korv! Det är ju inte mig dem inte vill ha, ha ha ha ! Eh, ja tror ja e övertrött ! Dags att duscha för att packa och sova ! Snart får jag träffa familjen ! Ska langa kort när jag avslutat jobbet! I morgon ska all pölse veck, så kom förbi östfoldhallen! Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0