Mörde ma !

Vill bara gå och gräva ner mig, sitter på helspänn och väntar på att ostfoldtrafikens ruteopplysing ska öppna.
JAG bokstavligen D Ö R. Igår helt oväntat började jag jobbade, hux om flux och snabbt hit och dit fick ja instruktioner och jaaa, allt sitter. Det sög bara getballe att kassan inte stämde för att Rune nr 2 hade varit där och klinkat på den när han skulle visa. ÅH! Stämmer den inte idag, då vet i fan vad jag gör alltså!
Jag började ju engentligen mitt pass på Kongens kl 20:00 men det gick ju åt pipsvängen med tanke på att jag skulle stänga spekekorven då ! Så det var bara att ringa Björn och fråga om jag kunde börja lite senare eller byta bort mitt pass. Som tur var kunde jag börja klockan 23! Då kom nästa problem, hur fan skulle jag komma hem ?
Ingen aning om bussar eller någonting med tanke på att Ivar sagt till mig att det inte skulle ta mer än ett par timmar så hade jag ju kollat upp sista bussen hem klockan 17! På CMYK hade dem problem med datorn och han som skulle fixa det befann sig i Oslo = Sofie kunde inte hämta mig ! Vad gör man! Där stod jag, ensam med all förbannade korv och undrade om jag skulle dra en i huvudet på mig själv så jag svimma och fick åka ambulans hem! Jag gjorde inte det. Jag kallade på vakterna och frågade om dem visste något om bussar eller hur jag skulle göra. Tror ni inte då att mitt i allt kaos så löste sig allt. Securitasvakten bor i början på våran gata. Det är ju sjukt. Så när jag hade räknat alla korvpengar och han hade låst och larmat alla dörrar så åkte vi hem! Väl hemma var det bara att slänga i sig mat, byta om och springa ner till Kongens. Där visade det sig att studentkvällarna som varit helt crazy innan nu hade slutat så det var endast personal på stället. Öl, tango och uppochnedvänd i baren.
Klockan 00:00 fick jag gå hem och sova. Fy fan vilken dag, men allt ska väl inte vara lätt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0