Mysig vecka!

Veckan som gick, gick fort och veckan som är igång kommer gå fort och tiden här bara springer iväg och går och går och går lite fort, fort, fort. Nej men seriöst. Tiden går fort och vi jobbar, softar och tar de som de kommer.
Glömde säga att vi äter också, förbaskat mycket. Tror aldrig jag i hela mitt liv har varit så här ordentlig med att laga mat. Men mat är gott så. Allting har börjat fixa sig med, både med jobb och i lägenheten. Det var nog fel på varenda pryl när vi flyttade in men kors i taket så fungerar både tvättmaskinen, diskmaskinen, kylskåpet och ja just det, fläkten small ju förra veckan. haha, men det är en annan historia som vi löste i proppskåpet.

Linn besökte oss hela förra veckan och jag jobbade min första onsdag på Kongens brygga i Onsdags. Det är så sjukt många som jobbar där vilket innebär att jag hälsat på några dubbla gånger. haha! Men kul har vi och bra med dricks. Många undrade vem det var jag kände där och fick jobbet igenom, men jag kände ju inte en kotte så svaret blev att jag lämnade in mitt CV. Tydligen får man egentligen bara jobb där om man känner ngn så jag är nästan den enda som jobbar på CV vilket känns gött. Dessutom är alla så härliga, glada och trevliga! Precis som det ska vara.
Men hör och häpna, onsdagar är crazy. Började 8 och var hemma kl 5 på morgonen. Frågan är hur satan det ska gå om jag ska börja jobba dagtid. Det får vi väl ta då.
I eftermiddag och resten av veckan ska jag städa på ett dagis 5-7 , bara ett par timmar, men man tar väl vad man får. Plus att jag ska på intervju i morgon både till ett försäljningsgrej och till ngt annat som jag inte har en aning om vad det var eftersom hon han lägga på innan ja han säga något så jag måste ringa tillbaka. Crazzzy!

Phu, i helgen var Familjen Jönsson/Stenborg här och vi gjorde mysiga utflykter och käkade havskräftor och förska räkor. Så brutalt gott. Annars är det jobb på tapeten. Just det igår shoppade vi, men det får jag slänga upp i morgon eller på onsdag.
Nu kommer snart Matilda, vi ska hem och äta och mysa lite innan jag ska jobba! Sofie ska på pizza-middag med chefen! Underbart att ha några svenska vänner här iallafall. ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0