Min mormors mamma!

Sitter nu i min lillasyster lägenhet i Västervik efter en kanon helg i Stockholm och en mysig vistelse hos förmodligen, världens bästa mormor och morfar. Hur som helst så tror jag inte att det finns någon som lagar godare mat än min morfar! Igår kväll serverades det köttbullemackor och te. Kan vara något av det bästa som finns. Jag är inget köttbulle fan annars men när morfars köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt serveras så går jag igång. Mmmmm.!
I morse var jag och mormor en sväng på stan medan morfar servade bilen... Varje höstlov sen vi var små har jag, mamma, mormor och Anna åkt till sthlm till mammas bror för några dagar i huvudstaden.
(Tackar även för fantastiskt omhändertagande i helgen morbror!)
Varje gång har vi som ett måste att göra minst en "kulturell grej". Är riktigt glad för det idag, kultur behöver inte vara tråkigt, snarare tvärtom. Eftersom vi åker tillbaka till Halden i morgon och det inte blir mycket till höstlovsmys där i år så var vi en sväng på stan och kollade runt. Skulle köpa vantar eftersom det är kallt och jag inte har några passande till min jacka förutom ett par röda som verkligen inte matchar min rosa halsduk....
Mormor sa att hon hade massor hemma jag kunde titta på och verkligen. En hel låda sen morfar jobbade och for fram och tillbaka till Lettland. Hittade även en fin lila mössa. Det bästa och coolaste av allt. Det är Min Mormors Mammas! Min mormor är sååååå mysig!!!  ♥

I Eftermiddag har jag varit på banken och fixat min bankbok jag hade. haha.. Tänk att man en gång haft en bok för att ta ut och sätta in pengar. Tekniken går frammåt. Efter det har jag hämtat massor med saker i min lägenhet så man ska kunna känna sig lite hemma. Saker som filtar, täcken, kuddar och lite köksgrejer åkte ner i kassarna. Fick nog med mig ett och annat ljus och så med... pyroman Ida.

Sen var ju min kära familj i stan. Ja heeeeeela familjen Underbar.
Jag är inte den som fäller en tår men just nu kändes det som vi inte kommer ses på en lång evighet. Ååh, kom och hälsa på och mys med mig i soffan snart....! Mamma hade dessutom gjort potatisgratäng med innanlår. mööört och brutlt gott. För att inte glömma Ollie, förmodligen världens bästa hund. Åh, alla är bäst!

Följande bilder är på myset hos mormor och morfar och saker mina nära och kära gett mig under den senaste tiden. haha vad dumt det blev. När vi var på Öland fick jag ljushållaren av Tina och mormor gav mig en superstor och mysig tekopp från Indiska idag! Funderar på att införskaffa flera sen! Hur mysigt i höst/vinter? :)
Anna la även på minnet att jag ville ha en vit transparent skjorta för länge sen... tillbaka fick hon ett erbjuda av att flytta in i min lägenhet. Gissa om hon hoppade i taket!!! ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0