Day 05 - My family !

Min familj består av fyra helt fantastiska människor som alla har sin egen personlighet och bidrar med enbart det bästa och mest nödvändigaste, "family four" brukar jag kalla oss, världens bästa "family four"!

Famijen består alltså av; Mamma Anna-Pia en helt fantastiskt klok och förstående mor som jag älskar mer än något. Hon finns alltid där!!! Även att man inte alltid vänder huvudet åt hennes håll när något händer så är det skönt att veta att hon finns där om man behöver henne. Och det gör jag, väldigt ofta! Hon är mitt bollplank, oavsett om hon vill eller inte. Mamma frågar jag om råd när det gäller viktiga saker och jag frågar henne om hjälp om det är något jag inte förstår eller har beslutsångest över. Hon är snäll, omtänksam, vill det bästa och älskar mig mer än sina egna tår, det är jag helt bombsäker på! Jag är också glad över att jag idag inte bara är hennes dotter och hon inte bara min mamma, vi har även en stark "vänskaps relation"! Tack för att du ALLTID finns mamma, du är fantastisk!!!

Pappa Kristian, en människa som fixar ALLT och då menar jag verkligen allt! Han ställer alltid upp på mig och då är det inte mer än rätt att jag gör detsamma för honom! Det var han som la ner hur många timmar som helst på att renovera en båt så att jag skulle få en lägenhet att bo i när jag gick på gymnasiet. Det var han som senare tillbringade ännu fler timmar i min lägenhet för att göra det hemtrevligt där och det var honom (och mamma) som jag på studenten fick MIN lägenhet av! Han är en liten arbetsmyra långt in i rötterna och vi delar absolut inte samma åsikter om den saken. Det är även pappa jag ryker ihop med när delade åsikter infinner sig och jag försöker få honom att tänka på ett lite "smartare sätt"! MEN jag har alltid varit pappas flicka och anledningen till att det är vi som ryker ihop är för att vi i grunden är SÅ lika! Pappa är även människan man kan sitta tyst med i flera timmar och ändå känna sig hemma. MEN även människan man kan sitta i soffan tillsammans med en stor fet godiskål och titta på Sunes sommar och tjuta av skratt. Tack för att du ALLTID ställer upp, du är fantastisk!!!

Lillasyster Anna
, en lillasyster som är av den absolut bästa sorten. När vi var små var vi som katt och hund. Vi avskydde varandra ända nerifrån lilltån och upp till hårfästet. Thank heaven för att vi idag är oskiljaktiga och står varandra nära. Jag vet att hon ser upp till mig och det är då min plikt som storasyster att vara en god förebild. Jag gör så gott jag kan!!! Just nu befinner vi oss 60 mil ifrån varandra och det är träligt att inte bara kunna ta stekspaden och laga till något gott och titta på film tillsammans. Men snart ses vi igen och du har ingen aning om hur mycket jag egentligen längtar efter dig! Tack för att du ALLTID bryr dig, du är fantastisk!!!


Tack för att ni är ni, det bästa och värdefullaste jag har !
♥♥♥










Kommentarer
Postat av: Anna

Du är fantastisk! <3

2011-02-05 @ 15:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0