Day - 3 , MY dreams !

If you can imagine it, you can achieve it; if you can dream it, you can become it!

När vi är små drömmer vi ofta om att bli prinsessa (om vi är tjejer) och om att bli prins (om vi är kille)! Men heter vi inte Madelen, Victoria eller Philip så kan vi ju totalutesluta att det kommer att hända! Deppigt värre. Det jag vill komma till är att vi redan i tidig ålder blir fråntagna något av det viktigaste här i livet, våra personliga drömmar som ingen annan än DU själv ska styra och ställa över. Människor gör det helt omedvetet dagligen, tyvärr! Tänk dig att vara liten och tro att tomten finns, att man kan bli isprinsessa, bli miljonär, riddare, austronaut ja you name it! Ta något du verkligen ville bli när du var liten som någon så kallad "klok" människa senare kom och klappade dig på axeln och sa "welcome to reality, Ida lilla det där är det bara några få i världen som blir! Yes, när jag var liten drömde jag faktiskt om att bli astronaut, men sen kom den där fula tanten och klappade mig på axeln! Människor utvecklas och man utvecklar helt enkelt andra och nya drömmar. Min dröm är inte längre att bli någon astronaut men jag skulle kunna bli det tusen gånger om enbart för att sätta den fula tanten på pallen! Hon körde över min dröm, då är det väl inte mer än rätt att jag kör över henne!?

SÅ, nu till mina drömmar jag har idag! Mina drömmar som jag inte tänker låta någon köra över!

Många vet redan att jag och vitt är något som klaffar väldigt bra! Med andra ord skulle jag kunna beskriva min "önske" lägenhet så här; ljus, högt i tak, stora öppna ytor, stora fönster, tjocka träplankor på golvet, öppen spis eller kakelugn, en stor vit soffa, massor med filtar, kuddar, balkong med fin utsikt, mysig säng, ett stilrent kök, enkla tavlor osv! När min plånbok hittar den en vacker dag då blir jag lycklig!



Aptitretare på odengatan !


Jag älskar att resa och upptäcka nya spännande saker. Att se så mycket som möjligt av världen är en dröm och ett mål här i livet. Eftersom jag är en allround människa, dvs jag älskar både varmt, kallt och mittimellan så är det en hel del som lockar. Just för tillfället är jag väldigt sugen på USA vilket kan ha att göra med att jag älskar barn och väldigt gärna skulle vilja jobba som Au Pair! Dem fina stränderna i Australien lockar förskräckligt mycket dem också vilket även savannen i Afrika gör. Ja ni ser, London, Paris, Kinesiska muren, osv, osv, osv ...
Jag brukar säga att den som är rikast när den dör är den som upplevt mest! Here we go !



Jag drömmer om en snygg man, underbara kidz och en mysig hund i framtiden som jag kan spendera TID tillsammans med. Det sista jag vill bli är en arbetsnarkoman till fru och mamma som inte ser något annat än jobb, jobb, jobb! Jag älskar att jobba och göra nytta men jag har sett allt för många människor med stämpeln arbetsnarkoman i pannan.!


Faktum är att jag har massor med drömmar och dem lär nog aldrig ta slut heller. Vilket jag bara tycker är positivt. Det är ju för drömmarna man lever. Jag har några drömmar som kommer komma i "ambitions" senare så håll utkik där!

I min förra blogg gjorde jag ett långt inlägg om att drömma! För att inte skriva samma sak igen så läs gärna om det här !

HOLD ON TO YOUR DREAM,


Kommentarer
Postat av: Sandra

åh, du är så mysig ida! miss u!

alla borde tänka som dig. och du kommer

uppleva allt, bara du VILL! jag är någon

som klappar dig (smack) med high five & säger

att du kommer få allt du vill ha, och klappar

lilla tanten på kinden och säger "vakna!"

2011-02-05 @ 10:05:35
URL: http://sandrasamuelssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0