Day - 1 , This is me

Hello world!
Yes, det var precis vad jag sa den 19 mars kl 17:?? då jag ploppade ut på Västerviks BB efter lite omständigheter med att komma dit! Ja, mina små päron hade ju inte valt det lättaste stället att bosätta sig på, en Ö. Och barn i mars när isen är som den är, är ju kanske inte särskilt välplanerat!? Men vem räknar ut när ungen kommer bli född! Jag är iallafall väldigt glad över att jag får ta del av denna värld. Jag har alltså tillbringat; vår, sommar, höst och vinter på Björkö, Sveriges vackraste Ö som den har blivit utnämnd till! Den 8 sep år 1992 kom min lillasyster till Världen, världen bästa och finaste Anna! (men det tyckte jag inte då, hon tog ju min uppmärksamhet och allt sånt ni vet)!
När jag var liten arbetade mamma i Linköping så hon pendlade och bodde över hos mormor och morfar i Norrköping. Pappa gjorde då det mesta hushålls sysslorna hemma som att kamma håret på sina prinsessor, laga mat, söva oss och ta oss till skolan! Yes, thats it, om ni tror att skolskjutsen stannar utanför huset på Björkö så har ni fel. Iallafall om vi blickar tillbaka till -94! Pappas specialare var antingen pytt i panna, igelkott eller fiskpinnar! För er som inte vet vad igelkott är så är det en stor hög med potatismos med istoppade prinskorvar och ketchup till ögon, sjukt populärt hos mig och Anna, DÅ! Vi hade lyxen att få gå hos dagmamma!!! Grundskolan spenderades i Loftahammar, högstadiet i Överum med en bussresa varje dag fram och tillbaka! En riktig höjdare att stiga upp kl 6 och komma hem kl 5, halv 6 på eftermiddagarna när man dessutom hade plugg att ta tag i! Dessutom blev jag kär och gjorde tonårsrevolt. Hur populärt var det att bo på en Ö när man var kär och inne i den åldern då kompisar och allt var det man ville sysselsätta sig med tror ni!? Tur att man förändras, idag sitter jag mer än gärna där ute!
När jag var 15 år och skulle börja gymnasitet flyttade jag hemifrån till min kära lägenhet som jag idag står som ägare på! Att sköta ett helt hushåll när man är 15 år är faktiskt inte alla som fixar! Men tro det eller ej så har det för mig gått galant. Och vem skulle tro något annat, pappa sa tidigt att "henne sätter sig ingen på"! Det är nog ingen som gjort det heller tror jag! Äntligen fick man lov att bli stor och slippa åka båt, skoter, hydrokopter, svävare, spark eller skridskor för att komma till sina kompisar!
Gymnasiet gick och Hälsa och Skönhet var linjen det blev! 3 år av skratt, gråt och många nya människor som kom in i bilden! Bal, student och hela köret är något av det roligaste jag gjort så ni som inte varit där ännu har mycket att se fram emot! Idag sitter jag i Norge och arbetar på en restaurang/bar/nattklubb!
Framtiden är ett kapitel för sig så den tänker jag inte avslöja här!

Jag älskar livet, possitiva människor, utmaningar, resa, upptäcka saker, nya människor, mina släktingar, mina fina vänner, träning, mat, dansa, efterfester, idér, Björkö, min lägenhet och tusen miljoner saker till!

Jag tycker synd om och avskyr människor som tror sig vara bättre än andra och hela tiden måste bevisa det, sånna som inte kan glädjas åt andras framgång, bruna böner, bovar och banditer, oförskämda människor, marc in the dark och mörker.


Så med andra ord, det här är jag, min uppväxt och om jag får säga det själv tycker jag det är fascinerande hur en sån liten plutt kan växa och ha blivit den hon är idag! Cheers my friends!



Lyssna HÄR, en riktig barndomsklassiker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0