Gourmetmiddag 2

Ikväll har vi, jag, soffan, frida och micke avnjutit gourmetmiddag nr 2 i våran lilla stora 5 rummare. Tyvärr är jag så mätt så det skulle inte förvåna mig om jag växer fast i Soffan pga förflyttningsproblem. Här styrdes det upp baconinlindad kyckling fylld med fetaost och soltorkade tomater och till det serverades klyftpotatis och bärras sås såklart! Till råga på detta så hade dem med sig en blåbärspaj med handplockade blåbär från våra kära skogar där hemma. Blåbärspaj är det bästa jag vet så det satt som en smäck. Dock lite för mycket känner jag nu då magen håller på att gå i ett antal delar. Var inte så här mätt ens efter julbordet julas!! Hos Frida och Micke bjöds det i fredags på kycklingwok med nudlar som också var utom denna världs jords gränser. skitgott med andra ord. Har varit utan något sött helaa veckan så pajen satt som en smäck. Men i morgon börjar vi våra hälsosamma liv. På em ska ja hem till Frida och lira wii, antagligen naken då ja har svårt att tro att ja kommer i några av mina jeans... Natten bjöd i övrigt på jobb på Hannestadgården där jag satt i garderoben, eller snarare stod på en vinglig pall och försökte överleva alla idioter som hade svårt att förstå det svenska ordet VÄNTA! Mööörde ma. Fick hunda spänn av en gråtandes kille som visste precis var hans jacka hängde, vad den hade för nummer och vad det var för märke på den! Och hundra pängar i dricks. Bra för att vara där. På gatan var det översvämning så ja hade vatten upp till knäna. KUL HIMLA JUL. Nae, men när man lika väl är blöt så gör det ju inget om man traskar igenom nästa pöl med. Så de va precis vad jag gjorde. I converse. Bra drag. Håller på och försöker få tag på Julia med. Hon verkar vara utanför kontaktnätet. Hoppas hon inte jobbar i början av veckan. Isåfall blir det en snabbsväng med tåget till Göteborg till min goa gláa och klämchecka B-rud!



Hemlängtan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0