High five !

Igår tog jag tag i livet trots att jag hade migrän och var helt utpumpad sen nattens galna jobb! Frida kom hit och vi snackade om allt möjligt mellan himmel och jord medan jag storstädade vår lägenhet vilket var välbehövligt! Idag har jag kli i hela näsan pga allt damm! Dessutom är jag så fruktansvärt uttråkad. Det enda jag gör dem dagar ja inte jobbar är att agera hemmafru, powerwalka, springa, söka jobb och nörda dator. Kul liv. Hemlängtan är stor. När man är här vill man ju jobba så mycket som möjligt. Jag och Frida fick ju jobb i en klädaffär men snubben där hade redan hittat 2 andra så nu är det adeccos förbannade plikt att finna oss något annat att göra. Jag är gjord för att arbeta, jag älskar att göra nytta och känna mig behövd. Jag hatar att sitta hemma här i våran hemska lägenhet! Därför tackar jag mig själv för att jag står ut och gör det bästa av situationen, tar emot skiten och kastar den över axeln lika fort som den landar. På måndag har Jonas, min norska arbetskamrat på kongens lovat att börja köra skiten ur mig på gymmet tills Frida och Micke fixar sig ett gymkort. För finns det inget annat att göra här så är det lika bra att bli fit. Och om ja inte får något mer jobb så åker jag hem. Här kan man ju inte sitta och hemma skriker jobb efter mig! Men tack och lov, I'm a fighter, I'm superwoman and I'm a non stop believer! I övrigt har jag " The travel year" framför mig så jag ska nog härda ut!



pic: weheartit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0