"If this is what we’ve got, then what we’ve got is gold"

Helt otroligt hur man pallar efter så långt "uppehåll". I början av september sprang jag tjejmilen, något som jag tränade inför hela sommaren. Det var bara det att dagen innan kom vi hem från en veckas semester i Turkiet, med snoriga näsor och en ond hals för min del. Vi packade ner träningskorna för att kunna hålla igång lite innan avstampet. För det första så tror jag att träning när man har vätskebrist även att man druckit 3 l vatten om dagen inte är någon större höjdare, närmare 40 graders värme och spysjuka härjade även den någon dag så den enda träningen blev tsunamivågor, shoppingrundorna och en galen kväll då jag hade myror i brallan och drog med Sofie ut på den kortaste träningsrundan jag varit med om. Vi var nog ute i en kvart och kom tillbaka halvt dyngsura av svett. eh?
Som några redan vet så har jag tidigare orienterat och jag hade faktiskt riktigt bra kondition. Vi hade dagar på högstadiet då vi "tävlade" i 800 m, längdhopp, 60 m, höjdhopp m.m. Jag har ett antal diplom därifrån som ligger hemma i en låda i garderoben! När jag gick i åttan så slutade jag pga att pojkvän, vänner och skolan tog den tiden. ( När man bor på en Ö så är planering no 1 för att allt ska funka ). Men jag har sen jag var liten alltid varit en bestämd tjej som gjort det jag har velat, det fick jag nog bekräftat genom dessa orden "Ida, dig sätter sig ingen på", som i detta fall betyder att jag gör vad jag vill utan att bry mig så mycket om vad andra tycker!!!
Så nu har jag dragit igång peppet. Kom precis in från en totalt livsfarlig "bambi på hal is" löpar runda och har gjort lite styrkeövningar på vardagsrumsgolvet. Ja, ett månadskort på gymmet här kostar 750 NOK så ja tänkte överväga någon vecka till och se hur det blir med jobb och så! Men jag har bestämt mig. Jag älskar att träna, jag älskar resultat och jag älskar att må bra. Så, If this is what I´ve got, then what I´ve got is gold. Nu kör jag, STENHÅRT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0