Smisk på skinkan!

För ett par dagar sen tillverkade jag en skinka, dvs, jag gick först och sköt den i disken på eurocash sen tog jag bort all äcklig konserveringslag, griljerade den och pussade in den i ugnen. Skinkan säljer dem ut för 20:-/kg och det kan vara det bästa och billigaste man kan äta nu! Jag tror det var förra julen jag upptäckte hur gott skinka faktiskt är. När alla satt och åt julgodis satt jag och åt julskinka med whiskysenap! haha. Lätt som en plätt är det med. Så here we goo !


blanda
5 msk stark senap
2 äggulor
och bred över skinkan med sked el pensel
på ovansidan men om det är ett lager späck/svål
så skär först bort det men inte allt fett.
att ta bort det innan man äter i så fall annars kan det lätt bli torrt :)

1 dl strbröd
strös över och låt stå i ugnen tills gyllenbrun ca 15 min i 225 grader




Smisk på skinkan !

Kommentarer
Postat av: Adelinn

såååå jävla gott! älskar skinka! åhåå

2011-01-11 @ 15:10:18
URL: http://adelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0