The travel year !

Har suttit och kollat bikinis, linnen, shorts m.m och hittat några små pärlor att klicka hem. Tro det eller ej men det är inte långt kvar tills sommaren. Vi är inne i halvlek iallafall, dvs sep, okt, nov, dec, jan, feb, mar, apr, maj, jun! För i Juni badar man ju!!! Går man i skolan så gjorde man (om man heter Ida) iallafall bomben runt den 18 juni och firar att man fixat en termin till med fina betyg. Dessutom går alltid våren fortare än hösten och hösten springer ju på ganska så fort den med! Hur som helst har jag valt att kalla det här året "The travel year"! Jag har 4 halvt planerade resor år 2010!


Nr 1 : Österrike! Min kompis Johan är i Österrike, jobbar och åker bräda. Under mars/april har vi planerat att jag ska åka och hälsa på och haffa min gamla vapendragare. Han kommer få ett helvete med att få mig bra på bräda. MEN det ska bli kul och skiter sig brädan är skidorna ett säkert kort, MEN skam den som ger sig! Han befinner sig i St Anton så kameran kommer definitivt packas ned.


Nr 2: I år tar min lillasyster studenten och jag hoppas verkligen inte hon gör samma tabbe som mig och försover sig på självaste dagen. haha! Hur som helst så vet vi ju alla att det är kul att ha lite färg på sin lilla kroppkaka när man går balen. Vi har därför planerat att ta en sista minuten runt den 18 maj, veckan innan den helgen dem ska gå! Anledningen till sista minuten är för att dem har nationella prov och de blir ju lite bökigt om man skulle pricka in något sådant! Vi håller destinationen öppen men Anna är sugen på Turkiet och jag bangar inte, bara ja får sol. Men jag måste säga att Grekland lockar lite mer från mitt håll! Vi får helt enkelt se. Gillar att vara flexibel och att se nya saker!




Nr 3: Resa nummer tre är den absolut mest top secret stämplade resan hittills. I julklapp fick Anna ett kuvert med ett innehållande guldigt papper fyllt med ett A4 långt rim som avslutades med "följ mig ut i världen vida, God Jul och Gott Nytt År önskar din Ida" och allra längst ner med stora bokstäver DESTINATION: UNKNOWN!
Jag tycker det här är skitkul för hon har verkligen inte en susning om vad det är eller vart vi ska. Hon satt i fotöljen hemma och bara studsade av nyfikenhet på julafton. I ärlighetens namn är jag ganska dålig på att hålla hemligheter. Iallafall sånt som är spännande och som man bara inte kan hålla för sig själv. Men nu är fallet så att på hennes student kommer hon få information om allt inkl en grej som inefattar resan! Det är bokat och klart och det kan inte bli annat än lyckat! I'm so excited! Så efter studenten avslöjar jag mitt projekt
DESTINATON UNKNOWN!






Nr 4: En av mina kusiner, Matilda är på utbytesår i Frankrike och lever livet. Jag antar att hon pluggar en hel del då man behöver använda sig av google translate för att förstå hennes franska uppdateringar på facebook! Farfar och Tina har planerat att åka ner och hälsa på henne och jag har faktiskt planerat att hänga med och se så att hon lever och har det så bra som hon borde, vilket jag ju i och för sig tror! You gotta se it to believe it så att säga.



Det här är vad som står på schemat än så länge, sen kan ju i princip allt hända!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0