En taxichaufför utan taxikort!

okej everybååådy! mitt bloggande har gått helt åt pipsvängen men om ja ska blogga måste jag ha någon slags inspiration och det har jag ju uppenbarligen inte nu då. eller? Men jag tänkte försöka iallafall så vi får väl se hur det här slutar. Hur som haver barnen kär. Vad har hänt!? Joo, för en vecka sen var jag hemma en vecka, helt otroligt skönt och helt otroligt konstigt lät det där. Jag och Therese jobbade våran sista vecka på Kemetyl då veckan innan så efter det bestämde jag mig för att ta tåget hem och surprisa mina nära och kära. Det började med en minst sagt rolig bilresa hem till Therese i munkedal. Vi sjöng och tjoade och flamsade som alltid. (Saknar henne som en barnunge nu. medan jag jobbar hårt och hon förmodligen sitter på någon topp någonstans i hemska Italien och solar i snön.|. :) Där hoppade jag på bussen där sveriges snyggaste busschauför satt vid ratten och var snäll och körde mig dit ja skulle dit bussen till min förvåning inte ens gick längre. eh? Där hoppade jag på tåg nr 1 och väl framme i skövde var tåget försenat i en halvtimma och jag hade 20 min väntetid i nässjö. KUL. Not. När man då hoppar på tåget 40 min senare och är lagom panikslagen och inställd på att få spendera en natt på nässjös stora centralstation gör inte en piss sur tågkonduktör livet bättre. Vad gör man frågar jag, ja vad tycker du svarar han. Ja uppenbarligen borde du sitta på svaret GÖBBE! Klockan hade ju redan hunnit bli 7! Fick numret till Västtrafik där världens (ursäkta språket) röv till unga bitch idiotförklarade mig och la på i örat. Ringde då till SJ i panik och undrade vad jag skulle göra. Nej det var ju inte deras grej precis som jag trodde. Ska man byta från ett västtrafiktåg till ett SJ så är det ju helt klart föregåendes fel. Men hon tyckte nog det var lite jobbigt att hjälpa ett fullsatt tåg på en fredagkväll så hon hade stängt när jag ringde igen. Och ja kan väl hålla med, vin & vänner är roligare men man måste ju sköta sitt jobb!!! Världens bästa Emma på SJ lyckdes efter 30 min boka om min hemresa. Fick åka från Nässjö kl 22 istället för kl 21 med x2000 till Linköping. Sista tåget hade ju självklart redan gått mot viken så hör och häpna hon gav mig en taxi därifrån! Efter mycket virrande på station i Linköping efter rätt taxibil fick ja tillslut sätta mig i mustafas taxi. "wi ske barra fylla billen!" Jaaahaa, tänkte jag och brydde mig inte, bara ja kommer heeeeem. Trodde vi skulle hämta fler men uppenbarligen betydde det, tanka. haha. Efter vi gasast i bion i bilen styrde vi efter hans korsande med händerna över bröstet äntligen mot viken. I överum stannar dåren, mitt i vägen, går ut och öppnar bakluckan. JAHA, nu ska han gräva ner mig tänker jag. mustafa utan taxikort ska gräva ner mig, han heter säkert inte mustafa och FAN. Dödstrött blundade jag igen och mustafa hoppade in i bilen. Han sket i att gräva ner mig och körde mig till station där världens bästa jossan mötte mig kl sen natt. Tänk att det ska ta 8 förbannade timmar att komma hem. Hinner man ju fram och tillbaka till värmen på! Min fina taxiresa gick på drygt 3000 sköna kronor. Dem pengarna hoppas ja bitchen på västtrafik får betala. Haaade ju varit så mkt woligare att köpa vin för pengarna. Tackar min homieboy för att han lånade ut en sängplats så ja slapp gå över hela stan när hemresan sen väntades. Saknar dem redan, alla fina hemma. Men snart ses vi igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0